בעולם של יבוא רכבי יוקרה בישראל, השם ג'ורג' ורור נחשב לאחד המובילים והמשפיעים בענף. לאחרונה, ורור חשף בראיון מיוחד את פרטי העסקה המרשימה ביותר בקריירה שלו – הבאת הרכב היקר ביותר אי פעם לישראל. הרכב המדובר, בוגאטי שירון סופר ספורט 300+, מוערך בלמעלה מ-5 מיליון דולר, והוא אחד מ-30 יחידות בלבד שיוצרו בעולם.
הבוגאטי שירון – מכונית העל שכבשה את ישראל
הבוגאטי שירון סופר ספורט 300+ היא מכונית העל הראשונה שהצליחה לשבור את מחסום ה-300 מייל לשעה (כ-482 קמ"ש) במבחן מהירות רשמי. המכונית מצוידת במנוע W16 בנפח 8.0 ליטר עם ארבעה מגדשי טורבו, המפיק עוצמה מדהימה של 1,578 כוחות סוס.
"הבאת הבוגאטי שירון לישראל הייתה אתגר לוגיסטי ובירוקרטי עצום," מספר ורור. "התהליך ארך כמעט שנה, וכלל משא ומתן מורכב עם היצרן, שכן הם מקפידים מאוד למי הם מוכרים את הרכבים הנדירים האלה."
תהליך היבוא המורכב
לדברי ורור, הבאת רכב בסדר גודל כזה לישראל כרוכה בעלויות עצומות מעבר למחיר הרכב עצמו. "מיסי היבוא בישראל על רכב כזה מגיעים למיליוני שקלים. בנוסף, יש את עלויות ההובלה המיוחדת, הביטוח, והתאמת הרכב לתקן הישראלי," הוא מסביר.
ורור חושף כי הרכב הוזמן על ידי אחד מאספני הרכב העשירים בישראל, שמחזיק באוסף של למעלה מ-20 מכוניות אקזוטיות. "הלקוח ביקש שלא לחשוף את זהותו, אבל אוכל לומר שהוא אחד האנשים היצירתיים והמוצלחים בתעשיית ההייטק הישראלית," מציין ורור.
מפרט טכני מרשים
הבוגאטי שירון סופר ספורט 300+ מציגה נתונים טכניים יוצאי דופן:
- האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 2.4 שניות בלבד
- מהירות מרבית: 490 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית)
- הספק: 1,578 כ"ס
- מומנט: 1,600 ניוטון-מטר
- משקל: 1,995 ק"ג
"המכונית הזו היא לא רק כלי תחבורה, היא יצירת אמנות הנדסית," מדגיש ורור. "כל פרט בה מתוכנן לשלמות, מהאווירודינמיקה המתוחכמת ועד למערכת הבלימה המתקדמת שיכולה לעצור את הרכב ממהירות שיא תוך מרחק סביר."
ההשפעה על שוק הרכב היוקרתי בישראל
לדברי ורור, הבאת רכב ברמה כזו לישראל היא אירוע משמעותי בשוק הרכב המקומי. "זה מסמן שישראל הפכה ליעד לגיטימי למכוניות העל היקרות ביותר בעולם. לפני עשור, אף אחד לא היה מעלה בדעתו שנראה כאן בוגאטי שירון."
ורור מציין כי בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בביקוש לרכבי יוקרה בישראל. "אנחנו רואים יותר ויותר לקוחות שמחפשים רכבים ייחודיים ונדירים. זה כבר לא רק פרארי ולמבורגיני, אלא דגמים מיוחדים בהפקה מוגבלת כמו קונינסג, פגאני, ואפילו רימאק."
לכתבות נוספות באתר ג'ורג' ורור תוכלו למצוא מידע על רכבי יוקרה נוספים שהובאו לישראל, כמו גם על מגמות בשוק הרכב היוקרתי.
העתיד של רכבי העל בישראל
ורור צופה כי מגמת היבוא של רכבי העל לישראל תמשיך ואף תתרחב בשנים הקרובות. "אנחנו כבר בתהליכים להבאת מספר דגמים נוספים שמעולם לא נראו בישראל. השוק מתבגר ומתפתח, והלקוחות מחפשים את הדבר הבא, את הנדיר והייחודי."
לסיכום, ורור מדגיש: "רכבים ברמה כזו הם הרבה מעבר לאמצעי תחבורה. הם חלק מעולם האספנות והאמנות, השקעה שגם שומרת ולעתים אף מגדילה את ערכה לאורך זמן. הבוגאטי שירון שהבאנו היא אחת הדוגמאות המובהקות לכך."